CALLE BELLUGA


EmpIeza en la P/ Ciudad de Brujas y termina en la C/ santa Teresa. Antes de la apertura de la A/ Barón de Cárcer llegaba hasta la P/ Cementerio de san Juan.

Calle dedicada desde el 25 de octubre de 1882 a Pedro Belluga Tous (¿ – 1468) gran jurista valenciano y defensor de las libertades forales, autor del Speculum principium.
Transcribimos del Dietari del Capella d’Alfons el Magnánim ….. dimecres, a 18 de març, any 68, a deu hores de la nit, misser Pere Belluga, doctor en cascun dret, mestre en sacra taulagia, advocat fiscal, advocat de la ciutat, del senyor bisbe, del maestre de Muntesa, executor per lo senyor rei del robo de la moreria, altres grans prorrogacions havia; e lo dit día e hora doná la ánima a Déu. E maná que no tocassen campana ni fos nengú vestit de dol, ni haguessen confraria, ni convidassen nengu de la ciutat, e que fos soterrat de nit e fossen cinquanta capellans e cascú portàs un ciri blanc en la ma, e fos soterrat en lo monestir de sant Francesch….
Por correr inmediata al Cementerio de la Iglesia de San Juan se denominó anteriormente C/ FOSAR DE SAN JOHAN DEL MERCAT y C/ CEMENTERIO DE SAN JUAN mencionada así en una Providencia del Mustaçaf del año 1697.

Fuente: CALLES Y PLAZAS DE VALENCIA
Autor:   Vicente Claramunt Palamós
[wp_ad_camp_1]